واتساپ بیزینس و امکانات آن
واتساپ بیزینس و امکانات آن:
واتساپ بیزینس چیست؟ 🧐همانطور که از نامش پیداست این برنامه برای مدیران و کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است؛ چراکه قابلیت های متنوعی دارد که باعث مدیریت بهتر مشتریان می شود. اگر شما نیز در طول روز پیامهای زیادی از سمت مشتریان خود دریافت می کنید و نمی دانید که چگونه در سریعترین زمان ممکن به مشتریان خود پاسخ دهید، واتساپ بیزینس می تواند راه نجات شما برای سازماندهی کردن این پیام ها باشد. اگر شما نیز قصد دارید واتساپ بیزینس را نصب کنید و از امکانات آن استفاده کنید، تا پایان با تک نت همراه باشید. 💥
💡اپلیکیشن WhatsApp Business چیست؟
واتساپ بیزینس چیست؟ 🧐در واقع واتساپ بیزینس اپلیکیشین جدیدی است که توسط شرکت واتس آپ طراحی و عرضه شده است و مهمترین هدف از طراحی این اپلیکیشن، پاسخ به نیاز های کسب و کارهای کوچک برای مدیریت مشتریان است. شما می توانید با استفاده از واتساپ بیزینس یک پروفایل کامل از کسب و کار خود ایجاد کنید که شامل آدرس فیزیکی، ایمیل، ساعت کاری، آدرس وبسایت و … است. لازم به ذکر است که یکی از امکانات این اپلیکیشن این است که می توانید پاسخ های آماده را از قبل تعریف کنید تا بتوانید مدت زمان ارتباط با مشتریان را به حداقل برسانید و خدمات خود را با سرعت بیشتری به مشتریان خود توضیح و ارائه دهید. ناگفته نماند که شما می توانید از این نرم افزار در سایت و حتی کامیپوتر خود نیز استفاده کنید، اما نمی توانید همه ویژگی هایی که در نسخه اندروید وجود دارد، بهره ببرید.
💡۶ ویژگی منحصر به فرد واتساپ بیزینس چیست ؟
همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، واتساپ بیزینس برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده است. درواقع با امکاناتی که واتساپ بیزینس دارد، کسب و کارهای کوچک می تواند ارتباط بهتر و سریعتری با مشتریان خود داشت باشند و این باعث رونق بخشیدن به کسب و کارها می شود. این ویژگی ها عبارتند از:
۱. پروفایل کسب و کار
در واتساپ معمولی شما می توانستید در قسمت پروفایل فقط یک عکس، نام و توضیح مختصر قرار دهید. اما در واتساپ بیزینس می توانید اطلاعات بیشتری در حوزه کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهید را در قسمت پروفایل خود وارد کنید. این اطلاعات شامل حوزه کاری همراه با توضیحات آن، محل کسب و کار، ساعت کاری، لینک وبسایت و حتی کاتالوگ محصولات!
۲. کاتالوگ محصولات
در واتساپ بیزینس شما می توانید کلیکسیونی از محصولات و خدمات خود را در پروفایل وارد کنید تا مشتریان در اولین برخورد بتوانند از محصولات و خدمات شما آشنایی کافی داشته باشند. شما می توانید در کنار عکس محصولات یک توضیح درباره محصولات همراه با قیمت و کد را نیز قرار دهید. با این اقدام مشتریان می توانند بدون اینکه با شما تماس بگیرند، با یک نگاه از محصولات و خدمات شما آگاهی کامل را بدست بیاورند.
۳. اتوماسیون پیام رسانی واتساپ بیزینس چیست
یکی از قابلیت های بینظیر واتساپ بیزینس که باعث صرفه جویی بیشتر در زمان شما می شود، اتوماسیون کردن پیام هاست. شما می توانید با سه روشی که در ادامه برای شما بیان می کنیم، پیام های خود را اتوماسیون کنید تا بتوانید ارتباط خود را با مشتریان سرعت ببخشید.
· پیام تبریک
زمانی که مشتریان برای اولین بار می خواهند با شما مکالمه را آغاز کنند، می توانید از این پیام استفاده کنید و برای آنها در هنگام ارسال اولین پیام، به صورت خودکار سلام کنید و خدمات خود را برای آنها توضیح دهید.
· پاسخ سریع
با این ویژگی می توانید قالب هایی را بسازید که در زمان چت از این موارد استفاده کنید. درواقع این قالب ها همان سوالات متداولی است که اغلب مشتریان از شما می پرسند و شما می توانید یک پاسخ آماده برای این گونه سوال ها بسازید تا هر زمانی که مشتری جدید همان سوال را از شما پرسید، بتوانید با وارد کردن یک علامتی مانند “/” به پاسخ ها دسترسی داشته باشید و آنها را ارسال کنید.
· پاسخ خودکار
این نوع پیام ها زمانی کاربرد دارد که شما به واتساپ بیزینس دسترسی ندارید و این ویژگی باعث می شود که به صورت خودکار یکسری پیام های از قبل آماده شده به مشتریان ارسال شود. به صورت کلی شما می توانید با این سه روش در زمان خود به شدت صرفه جویی کنید و پاسخ به مشتریان خود را سر و سامان دهید.
۴. برچسب گذاری
به وسیله امکان برچسب گذاری، شما می توانید ساختار مشتریان را با این برچسب ها دسته بندی کنید. شما می توانید به کمک این برچسب ها ارتباط خودتان با هر مشتری را درک کنید و به آسانی پیام ها را پیدا کنید. ناگفته نماند که به صورت استاندارد واستاپ بیزینس ۵ نوع برچسب را در اختیار شما قرار می دهد اما شما می توانید برچسب های جدیدی با نام و رنگ های متفاوتی ایجاد کنید.
۵. آمار کسب و کار
ابزار آمار در واتس آپ بیزینس میزان محبوبیت شما به عنوان یک کانال ارتباطی را نشان می دهد. با این ابزار شما می توانید از نمای کلی پیام ها و تعداد آنها مطلع شوید. درواقع این ابزار پیغام های فرستاده شده، دریافت شده، خوانده شده و تحویل داده را برای شما نشان می دهد. به صورت کلی می توانید مفید بودن واتساپ بیزینس را به عنوان یک وسیله برای ارتباط با مشتریان را در یک نگاه ارزیابی کنید.
۶. قرار دادن لینک کوتاه
به وسیله لینک های کوتاه می توانید اکانت واتس آپ بیزینس را در فضای اینترنت به اشتراک بگذارید که در نهایت به قسمت چت شما ختم می شود و در نهایت مشتریان جدید مکالمه را با شما شروع می کنند. شما می توانید این لینک را در شبکه های مجازی، ایمیل، سایت و… قرار دهید تا مشتریان جدید بتوانند به راحتی با شما ارتباط را شروع کنند.